öğrenim kredisi

  • perakedisi

    herkesin iple çektiği her ayın 7 sinde yatan, ziraat bankası kuyruklarına sebebiyet veren, devletin verdiği karşılıklı burs.

    aslında alsan bir dert almasan bir dert olan, eskiden alanların birçoğunun ödemediği ancak son birkaç yıldır alanların çatır çatır ödemek zorunda olduğu, geri ödeme şeklinin de kabus gibi olduğu kredidir. hatta öyle kabus gibidir ki son günlerde birçok öğrenci kredisine dokunmayıp fona yatırarak geri ödemek için şimdiden hazırlanmaktadır. küçük altına yatıran da var.
    *
    ukdeyi veren: perce_neige
    notu: "bizim zamanımızda her ayın 7 sinde alınırdı... şimdi ne oldu o iş?"

    2
  • caralho

    hayata borçlu başlamak anlamına gelir.

  • tancell

    ayın 7sinde saat gece 02.00 da yatan paradır. sosyal devlet yalanında en az asgari ücret kadar olması gereken paradır.

    1
  • baytarsabbah

    sanki sonradan geri ödemesi yokmuş gibi alınan kredi. şahsen ben korkarım beş bin liralık senete imza atmaya.

  • perceneige

    alındığının yarı sürede ödenmesi beklenen kredi.
    4 yıl süresince aldıysanız;
    2 yılda ödeyeceksiniz hem de eşşşeekkllerrr gibi,
    öyle normal eşek gibi değil yani. *

    1
  • did you ever love me

    okul bitiminden 2 sene sonra ödenmesi gereken kredi.

  • chaosium

    alırken genelde hiç düşünmeden alkole sigaraya harcanan geri ödenmeye başlandığında ise içilen alkolün sigaranın insanın burnundan getiren kredi...

    2
  • start wearing purple

    sike sike 2, 3 kat fazlası ödenecek olandır.

    ben de alıyorum.

    ama ya iş bulamazsam da ödeyemezsem diye çok korkuyorum.

  • kemiksiz iskelet

    okurken tam bir ilaç. paranın yatacağı zamanı iple çekersiniz. ama okul bittikten sonra borç ortaya çıkınca hasiktir ya bu kadar para mı aldım harcadım ben diye düşünürsünüz. ben düşündüm lan valla.

    bizim zamanımızda ( hey gidi )(kendimi çok yaşlı hissettim) ocak veya şubat ayında toplu para yatardı 4-5 aylık daha sonraki kısım aylık olarak verilirdi. o toplu parayı alan tüm öğrenciler önce kendine kıyak bir cep telefonu alırlar ( ki ozamanlar 3310 revaçtaydı ) sonra yemeğe giderler ve akşamında da bara giderlerdi. 3 gün sonr acartı çekmiş bir vaziyette para dilenirlerdi. bu paranın hiç bir hayrı yok diye.

    ödemesi tam bir ölüm, tam bir zulüm olsa gerek. hala ödemedim allah'ın izniyle. yüzde yüzü geçgin faiz gelmiş olsa gerek. 1500 tl almıştım zamanında toplam olarak şimdi ise borç 4000 tl'yi az biraz geçmiş hey maşallah. ödemem demiyorum. sike sike ödeyecem. ama ne zaman kısmet olursa. bir de kampanya falan bekliyorum peşin öde anaparayı öde sadece falan gibisinden.

  • mehs

    okudum yıllarda almak için çapaladım bir durum çünkü ev arkdaşlarımın ve takıldıgım arkdaşlarım hepsi alıyordu bir tek ben almıyordum. pedere gidip ben neden almıyorum öğrenim kredisi dedimde verdi cevap kullaklarımda ... ben seni bursa güvenerek yollamadım okula demişti o gün bu gündür hep kızardım babama neden ben almıyorum diye ...sanırım benim ailem çok harika insanlar çünkü şuan ögrenim kredisi geri öndeniyor , eger bende alsaydım çalıştığım parayı oraya yatırıcaktım. şuan taksite bölünmüş hallerde alan herkez ödüyor.

  • euthanasia

    (bkz: #585876)

  • 01

    7'sinde yatar, 8'zinde ıslatılır. 9'da bişey kalmaz.

  • karakarga

    almak zorunda olduğumuz kredi ulan şimdi baktımda olmasa açım , nedenmi ? neden olcak babanın mesleği gereği işlerinin yazın patlama yaşaması kışın sinek avlaması , okula para yetiştirememesi , aslında yetiştiriyor fakat adam benim sigarama,alkolüme yetişemiyor*.

    edit:neyse uzatmayalım abicim bu para lazım sike sike değil seve seve.

    1
  • chicqo

    öğrenim kredisi alanların borçlarını ödemede kolaylık getiriliyor. öğrenim kredisi kaç yıl alınmışsa, geri ödemesi de o kadar sürede yapılacak.

  • kemiksiz iskelet

    geçenlerde duyurulan cumhuriyet tarihinin en büyük mali affında öğrenim kredisi de kendine yer buldu. kredi alıp yıllardır ödemesini yapmayan kişiler aftan yararlanabilecek. af dediysek faizi güncelleştirilecek. peşin ödemelerde bir hayli düşecek faizleri yüzde 5 gibi bir tutar galiba faiz yazılacakmış. ayrıca 6 taksit 12 taksit gibi seçeneklerde olacak. yine de faizler düşük tutulacak ki geri dönüşümü kolay olsun. ama 1 yıl içinde 2 taksit ödemesini geciktirenler af kapsamı dışında kalacakmış.

  • bak yine konusuyor

    geri ödenmesi konusunda yeni bir düzenlemeye gidilmiş bu hali daha cazip gibi.

    işte burada

  • igretisurat

    hayatta sahip olduğum iki şeyden biri...tekerlekli bavulum ve öğrenim kredim.

    1
  • nanik

    aileye yük olmadan okuduğunu hissetmeyi sağlayan kredidir. zaten üniversite yaşına kadar sana her türlü maddi yardımı sağlayan anne ve babana hiç olmazsa üniversite okurken nefes aldırmış olursun. tabiki onlar için sana harcadıkları para önemsizdir ve hiç düşünmeden her ihtiyacını karşılarlar ama sen biraz bilinçliysen kendi ayaklarının üzerinde durmaya başlaman gerekir. abartı miktar para değildir alınan ama 'ben niye hayata borçlu başlayayım' demek kesinlkle bencilce düşüncedir.

  • s2mtrack

    (bkz: öğrencilerin kutsal bayramı)

  • uzaygezer

    senedi ellerinizde tutarken "naptım lan ben şimdi" dedirten kredi.harbiden 18 milyar ne lan?

  • s2mtrack

    (bkz: an itibariyle geri sayım başladı) yaşasın zamlı kredi.

    1
  • atmik

    fabrikatör çocuklarının gelirini 500 lira göstererek başbakanlık bursu aldığı bir ülkede memur çocuklarına avuntu olarak verilen ve sonra geri alınan burstur.

    3
  • at avrat braveheart

    enteresan bir şekilde karşılıksız olarak aldığım burs. başvurdum ben bu öğrenim kredisine, pat bir çıktı geri ödemesi 1 tl görünüyor. sonra sordum soruşturdum karşılıksız demek oluyormuş.ayrıca, ikinci öğretim ve özel okulda okudum amk hala anlamıyorum nasıl oldu.

  • keysersoze

    resmi olarak ayın 7sinde veriliyor olsa da aslında ayın 6 sında saat akşam 10 cıvarı yatan kredidir. ama bazen saat 11 veya 12 ye de sarktığı görülmüştür.

    çok kişi gördüm ege üniversitesi hastanesinin önünde ellerinde çadırlar, sefer tasları kamp kuran kişileri. o para 6 sı gecesi alınacak arkadaş başka yolu yok.

  • mrgogol

    türkiye gibi bir ülkede insanı yaşamaktan utandıran durumdur. doktor baba, avukat annenin çocuğu gidip burs alırken işçi 4 çocuk sahibi babanın çocuğunun aldığı merettir. *