sırrı süreyya önder

    «
  • 18
  • »
  • karameltadi

    beynelmilel filminin yönetmeni. ayrıca o.. çocukları'nı da yönetmiştir.

  • istasyon insani

    aydın. işçi ve emekçi kavramları hakkında isabetli şeyler yazıp söyleyebilen nadide insanlardan. sol aydınları içinde ayrı bir yeri var. yeni filmlerinin çalışmaları için çalışmalara başlamış . merakla bekliyoruz.

    4
  • caute

    24 tv de arada bir güzel konuştuğunu düşündüğümüz insandır,yönetmendir.kahve gibidir.

    3
  • antemortem

    24'de ne zaman rastlasam keyifle izlediğim, şivesine kurban olunası insan. birebir konuşmadan, tanışmadan bile hissedebiliyorsunuz art niyetsiz ve temiz olduğunu. her an evinize çaya gelip sizinle muhabbet edicekmiş gibi bir izlenim yaratır konuşmalarının içtenliği. ayrıca şu sıra silikozis hastaları için epey çaba göstermektedir yasemin göksu ile beraber.

  • gregor samsa

    "aydın namusu"na sahip, vicdanı pak aydın insandır...

    3
  • things

    ertuğrul özkök ' e çok sağlam ayar vermiş bugünkü yazısında. ben olsam hiç uğraşmazdım be sırrı abi...

    http://tinyurl.com/39mktes

    2
  • gozlerim sigmiyor yuzume

    su gibi bir adam bu. öyle duru, şeffaf ve akıcı. kendi kendimi sorgulama sebebim hatta bazen.

  • kuntakinte

    "elhamdülillah sosyalistim" diyen ve güzel şiir okuyan adamdır.

    4
  • tevekkeli degil

    maraş katliamı üzerinde engin bilgilere sahip olan, babasının vefatından sonra küçük yaşta hayatla mücadele eden ve 12 yaşından beri çok fazla kitap okuyarak çağımızın en değerli adamlarından olan yazardır.

    2
  • delisair

    radikal gazetesinde fetullahçı akif beki ile ''öğrenci olayları'' konusunda yaşadığı polemikten sonra hem radikal hem de kanal24'ten kovulan sinemacıdır.

    1
  • karayilan

    24'deki programından ayrıldı ama radikal'deki yazılarına devam ediyor bildiğim kadarıyla..öte yandan anlaması gereken birşey var ki o da birgün mutlaka bu ittifak bozulacak, bozuluyor da.. geçmişin dincileri artık devlet ve gücü paylaşmak istemiyorlar. dolayısıyla bugün ya da yarın akp yandaşının sahip olduğu gazete de kovacaktır o'nu. çünkü namuslu bi adam, cesur bir adam..ama yakışmıyor böyle işler ona..o, bu işleri ekmek parası olarak görebilir ama bilmeli ki her geçen gün sol içindeki itibarını eritmektedir. bir gün kahretsin deyip ayrıldığında dönecek bir yer bulamayacaktır bu gidişle..ayrıca son ricam said nursi gibi isimlerden sürekli bahsetmesi üzerine..bu adamda olan en kötü şey herhalde bu: yani kürt olsun da ne olursa olsun gibi bir bakış açısı var, çok yanlış..sosyalistim diyor bir yandan da çelişiyor ikisi..

    2
  • kavunici balik

    bugünkü yazısı mutlaka okunması eğer fırsat var ise kendi sesinden dinlenmesi gereken,tekrar tekrar takdir ettiğim yazar. twshot.com/39wu

    mekan kilis dolayları. 'mecburi iskan' denildiğinde türkmenlerin osmanlı'ya en çok beddua ettiği topraklar…
    siz bakmayın macunlaştırılmış barak havası türkülere. bir türkü

    'iskan'a ağlamıyorsa barak değildir. içinde eğer 'aşk' da varsa gelir 'keremkar' olur.
    kilis ilginç bir yerdir. yavuz, doğu seferine giderken ordugahını kilis'e kurmak istediğinde camilerin birbirine çok yakın yapıldığını görünce vazgeçmiş. durumu da "bir yerde bu kadar yan yana cami yapılmışsa imana alamet değil, fitneye delalettir!" diyerek açıklamış. bilinir, barakeli'nin türkmenleri de ancak fitne ile iskan ettirilebilmiştir.
    işte osmanlı'nın son, yeni cumhuriyetin ilk zamanlarında, kilisli bir barak ozanı "isfahan'dır aslı bizim ilimiz/ördek uçtu, ıssız kaldı gölümüz" diyerek kerem ile aslı'nın destanını okumaya başlamış.
    kerem, isfahan şahı'nın oğlu ahmet mirza'nın, ermeni keşişin kızı aslı'ya aşık olduktan sonra kazandığı lakaptır. nihat genç, bu destandaki ermeni kız-türk oğlan denkleminin, okunduğu topraklara göre nasıl değiştiğini ne güzel anlatır. destanın sonuna gelinip de aşıklar kavuşmadan yanıp kül olunca eski bir sipahi kılıcını çekerek ozanın üstüne yürümüş. rivayet edilir ki ozan can korkusuyla hz. hızır'ı destana sokup aşıkları küllerinden yeniden diriltmiş ve mutlu sona bağlamıştır.
    hikayenin sonuna müdahale etmek sadece sipahinin fikri değildir. refik halid karay anlatır. abdülhamid devrinde, aşıklar kerem destanını anlattığında sonu vuslatla bitmeyince intihar vakaları yaşanır. bunun üzerine bir ferman yayımlanır. artık hikayenin sonu kavuşmayla bitecektir. kerem ile aslı'yı yakıp kül eden halk aşıklarının da kellesi gidecektir. bu yüzden halk aşıkları ikiye ayrılır. hikayeyi kavuşmayla bitirenlere de 'kerem öldürmeyen aşıklar' denir.

    hikayenin ağlanacak yeri
    eskiden 'köy odaları' vardı. televizyonun her haneye girmediği zamanlarda orada oturulur, hikayeler anlatılırdı. bu topraklarda hangi ferman yayımlanırsa yayımlansın sonu mutlu bitmeyecek olan bir başka hikaye daha vardır; o da kerbela'dır…
    eğer 'sosyal psikiyatri'de 'devreden toplumsal travma' denilen olguyu bilmiyorsanız bu hikaye anlatma ritüeline gülersiniz.
    halk, yüzlerce kez dinlediği ve acı sonunu bildiği halde hikayeyi merakla dinlemeye başlar. binlerce silahlı, külahlı, karnı tok, sırtı pek cellada karşı, çoğu bebek 72 canın aç–susuz direniş destanıdır.
    kerbela masumları sayıca çok azdırlar, halk ağlamaz.
    açlıktan kırılırlar, halk ağlamaz.
    susuz kalan çocuklar feryat etmektedirler, halk ağlamaz.
    abbas fırat kıyısına su getirmeye gönderilir, gittiğinde gelmeyeceği bilinir, halk ağlamaz.
    hüseyin tek başına at üstünde binlerce kişiyle ve tarihin en büyük fitnesiyle çaresiz cenk etmektedir, öleceği kesindir, halk ağlamaz.
    sonunu bildiği halde allah'tan, evliyadan, enbiyadan medet umar da hüseyin'in, binlerce atlıyı yenmesini ister, halk ağlamaz.
    ne zaman ki "hüseyin attan düşer, sahrayı kerbela'ya", halk o zaman ağlamaya başlar.
    hem ağlar hem de gelmeyen cebrail'e intizar ederek sultan-ı enbiyaya haber vermesini ister.
    ağlanan şey hikayede umudun kalmaması değildir aslında. atlı zalimler karşısında yaya kalmaktır. kerem'in yanıp kül olması değildir yürekleri yakan. muktedirlerin bezirgan saltanatı sürdükçe hiçbir aşığın kavuşamayacağıdır.

    hrant bizim keremimizdir
    kerem, aşkı uğruna beylik saltanatını itelemiş, hırsızlıkla suçlanacak kadar da yoksul düşmüştür.
    bu halk, hrant o kaldırıma düştüğünde, hiçbir evladına ağlamadığı kadar ağlamışsa iki sebebi vardır.
    birincisi, kanlı zalimler hep atlı, devletliyken, o attan düşmüş, yoksul ve yaya kalmıştır. ispatı da altı delik ayakkabısıdır.
    ikincisi, bizim isfahan zalimleri gibi davranmamız sonucunda kavuşamayacağını, kavuşturulmayacağını bile bile, bir kerem yüreği ile 'su çatlağını bulana kadar' sevmeye devam etmiştir.
    keşke bir sipahi gelse "bu hikayenin sonu böyle bitemez!" dese.
    barak elinin kerem öldürmeyen aşığı, sazını yeniden eline alsa ve senin dilinden bir seyfullah 'keremkar'ı söylemeye başlasa…
    "biz aşığız, biz ölmeyiz!
    çürüyüp toprak olmayız
    karanlıklarda kalmayız
    bize leyl-ü nehar olmaz!"
    diyerek coşkuyla söylese, biz de utancımıza ağlasak…

    2
  • kuyuyatasatandeli

    mahallenin dayısı kıvamında ki tatlı insan.
    her yazısını okuduğunuzda samimiyetinin ne kadar gerçek olduğunu yazının her satırında görebilirsiniz. pos bıyıklarıyla sadece bayramdan bayrama memlekete gelen, memleket hasreti çekmiş, yıllarca uzak kalmış, adım adım her karış toprağına, her insanına sarılmaya çalışan almancı dayıları anımsatıyor bana.
    bu memleketin siyasi, askeri, yazar, aydın kisvesi altında nutuk atan ve insan olduklarını iddia edenlere ise az biraz sırrı abiden insanlık sevgisi dersi almalarını tavsiye ederim.

    (bkz: insan sevmek)
    (bkz: güzellik kurtaracak dünyayı sevmekle başlayacak her şey insanı)

    2
  • ismivarcismiyok

    insanda kendisini sevme duygusu uyandıran bir arkadaş.

    1
  • kuyuyatasatandeli

    bugün kü yazısında adalet bakanı *

    yazının tamamını burdan süreyya&date=25.02.2011&categoryid=97 okuyabilirsiniz

    2
  • kerreste

    (bkz: adamın dibi)

    2
  • available

    acayip kalender bir adam gibi geliyor bana. yani, sanki adamın karakterine işlemiş rakı masası adabı. otur beş saat masadan kalkmadan derin derin konuş, tartış. öyle enteresan bir abimiz.

    1
  • cartmantr

    al bu adamı yanına çiçek pasajını boydan boya dolaş. yazıları kullandığı dil nedeniyle insanda böyle bir istek yaratıyor.

    1
  • delisair

    bu ülke topraklarına hakim olmasından ötürü, üslubuyla, örnekleriyle, hikayeleriyle her zaman sıcaklık duyduğum yazar, yönetmendir. kimseye önyargılı olmaması bazen tepki alır. bir gün akp'nin toplantısına katılıp devrimci propaganda yapar; akpliler kızar. oraya katıldığı için devrimciler de kızar. bu herkese saygı anlayışının gerçekliğini çok kez ispatladım kendime. halk cephesi'nin etkinliğinde de gördüm, islamcıların toplantılarında da. ancak her iki yerde de anlattığı kendi görüşleridir. bizim ihtiyacımız olan diyalogu yaratan, entellektüel kimliğin yerine halk kimliğini öne çıkarmasıyla müthiş bir iyimserdir.

    5
  • cartmantr

    bu günkü yazısında engin ardıç ve emre aköz'ün patronu çalık ailesine seslenirken malum kişilerede inceden ayarı vermiş güzel insandır.

    (link: http://www.radikal.com.tr/default.aspx?atype=radikalyazar&articleid=1041846&yazar=sirri%20s%dcreyya%20%d6nder&date=04.03.2011&categoryid=97*buyur buda o köşe yazısı)

    2
  • gozlerim sigmiyor yuzume

    zeki demirbukuz'un ankara'da çektiği yeraltından notlar'da yer alacak güzel adam.

    1
  • kendi gogumde seni bekliyorum

    yalnızca konuşmasına bile hayranlık duyulabilecek güzel insan.

    2
  • gozlerim sigmiyor yuzume

    yorum'un 17 nisandaki ücretsiz halk konserinde o da konuk olarak bulunacakmış.
    sırf bu yüzden gidilir mi? gidilir.

    1
  • kadin kismisi cok yazmaz

    idam cezasının geri getirilmesi konusunu bugün ki yazısında beni kız gibi ağlatacak kadar çarpıcı ifade etmiş erkişi.

    1
  • kavunici balik

    gazeteci nasıl olur? sorusunun tam olarak yanıtıdır.

    2
    «
  • 18
  • »